Realitná realita - hýbte sa vo svete realít a poučte sa z chýb iných, dobre čítajte a nechajte si poradiť...
*.WAV súbor - návrat na hlavnú stránku po kliknutí

Reálne reality  : :   

  » Domov
  » Výber nehnuteľnosti
  » Na čo dať pozor?
  » K úveru potrebujeme

 

Realitné zážitky  : :   

  » Kupujeme "skoro-dom"
  » Slušná provízia
  » Mladí nevedia čo chcú
 

Reklamný blok  : :   

 

 

 : : Vyberáme nehnuteľnosť. Čo sledovať?
Z osobných skúseností viem, že stránky inzercie ako TopReality a Avizo sú jedny z tých najväčších, no zaujímavé ponuky občas možno nájsť aj na menších serveroch, kde svoje pozemky a domy predávajú aj ľudia bez realitnej kancelárie. Realitné kancelárie veľmi často využívajú aj bežnú inzerciu na vystavenie svojich inzerátov. AK sa vám zapáčil niektorý z inzerátov, mám pre vás jeden tip. Neurobte chybu ako my. Skopírujte čo i len jednu vetu z popisu, trebárs prvú, pokiaľ neobsahuje slová ako - "Ešte lepšia cena" alebo "Marcová akcia" a iné sezónne alebo očividne teraz chvíľlkové slová. Vložte ich do Googlu a ak sa vám objaví konrétny text v presnom zložení ešte raz a ide o zhodný inzerát s rovnakým textom, venujte pozornosť nasledovným údajom. Aké sú rozdiely medzi inzerátom, koľko mesačný, týždenný alebo denný je interval a podobne. Stáva sa, že realitná uvádza rôzne dispozície a vybavenie bytu. Tiež sa môže meniť cena. Ak sa dlho nemôže realita predať, niečo bude zle. Minimálne jej cena. Dobre preto sledujte, aká je cena nehnuteľnosti v inzercii, pretože sa môže pohybovať rôznym smerom aj vyššie aj nižšie a nie vždy má nehnuteľnosť v každom inzeráte rovnakú cenu.

Ďalším spôsobom je priamo zájsť do realitnej kancelárie, ktorú poznáte cez odporúčania alebo dobré reakcie okolia. Dobrá a výrazná reklama tiež neznamená kvalitné služby a naozaj úspech pri hľadaní. Nesiahajte hneď po prvej vhodnej nehnuteľnosti. Vyjadrite svoj záujem, nenechajte sa zatiahnuť do podpisovania žiadnych predbežných zmlúv a skúste vyhľadať ešte iné ponuky. Občas sa smejem na pár billboardoch, kde si páni v oblekoch držia veľké poháre, ako víťazi veľkých pretekov. Sú to pritom makléri, ktorí v nejakom svojom firemnom rebríčku vyhrali nejaké ocenenie. To ale verejnosť nezaujíma, že vlastná firma dala svojmu zamestnancovi nejaké ocenenie. Verejnosť nepozná hodnotu toho pohára a preto reklamná kampaň stavaná na tom, že si maklér zavesí fotku s číslom ako držé veľký pohár, je divná. Človek by bol prekvapený, že dobrá realitka môže mať práve aj len veľmi stručnú a skromnú, za to účinnú reklamu. V konečnom dôsledku veľkú vyčačkanú reklamu a prekrásne vyzdobenú prevádzku financujete aj vy províziu RK z predaja Vašej nehnuteľnosti, či z kúpy.

Fotografie:
Tu realitky občas vtipkujú. Pretože z 20 rôznych uhlov, kde možno nehnuteľnosť nafotiť sa do inzercie dostane 7 fotografií z 5 uhlov a tie najväčšie problémy často zostanú nie len neodfotené, ale aj pod omietkou, či pod strechou. Jednoznačne platí, že osobná prehliadka je osobná prehliadka. Dohovorte si ju a neverte tomu, že pri niektorých prehliadkach je nutné niečo platiť. Absurdnosť zdá sa, ale je to reálna vec minimálne v jednom prípade na Slovensku o ktorom presnejšie informácie nemám, preto túto tému vynechám. Urobte si sami fotografie, pokiaľ to neprekáža samotnému realitnému maklérovi a nejde o stále obývanú domácnosť pôvodných majiteľov. Ani vy by ste neboli nadšení, keby vám niekto fotil zariadenie, obrázky na stenách, alebo nohu trčiacu niekde zo zárubne "akože mimo záber". Fotografie potom porovnajte s vašimi priateľmi a blízkymi, aký majú názor oni. Nezabudnite mať nie len fotografie, ale aj plány rozlôh bytu, domu a kupovanej nehnuteľnosti.



Nebuďte sami:
Človek, ktorý pracuje s realitami je zvyknutý na viacero druhov ľudí. Zväčša vie odhadnpť, aké slová a pojmy použiť, aby vyzneli správne. Vie vyzdvihnúť, ale aj krásne zatajiť, prípadne sa vyhnúť odpovede tak, že ani neviete, že ste sa ocitli na celkom inej téme. Pozorne sledujte preto vlastné slová, ale aj slová pracovníka realitnej kancelárie. Nebuďte na to sám a už vôbec nie sama. Skryté vady vám môžu byť naďalej skryté. Najmä preto, že pri kúpe nehnuteľnosti môže byť človek mysľou na iných miestach, ako plánoval že bude ešte pred obhliadkou. V žiadnom prípade nezakladajte riešenie neskoršieho problému len na tom, že vám práve chlapík z realitky povedal, že nový kotol sa dá zohnať už od 10 000 korún a máte po probléme. Neraz som počul, že nová strecha u šikovných majstrov sa dá zvládnuť za XY € a podobne. Realitná kancelária môže využiť práve aj takéto upokojujúce reči, no nezakladajte na nich. Neskôr zistíte, že ceny sa pohybujú niekde celkom inde, alebo sa jedná len o cenu za karosériu, no zvyšok auta si treba samozrejme doplatiť, lebo len karoséria sa k vám nedostane a je vám bezcenná. Majte so sebou priateľa, niekoho z rodiny, čo bez preháňania naozaj chce pomôcť a bez múdrych rečí vie aspoň inteligentne ohodnotiť svojim názorom dom, alebo nehnuteľnosť.

 © 2011 J.Poláček - 2009-2011 Všetky práva vyhradené.
Hosting by www.1Q.sk
Ochrana osobných údajov